Kaka Azraff - Bukan Hal Aku (feat. SleeQ)


Nor Atiqa Noor Azraff atau lebih dikenali sebagai Kaka Azraff mengeluarkan single terbaharunya berjudul ‘Bukan Hal Aku’. Kali ini Kaka bergandingan bersama Alif dan Syarif dari kumpulan SleeQ. Single ‘Bukan Hal Aku’ yang merupakan ilham sepenuhnya oleh The GoodFellas. Terbitan Uprising Entertainment dan Warner Music (M) Sdn Bhd.

Download mp3 : iTunes


LIRIK LAGU BUKAN HAL AKU - KAKA AZRAFF FEAT SLEEQ

Ingat, ku berani bersendiri
Ingat, sebelum ni ku gembira
Ingat, ku telah beri yang terbaik
Kalau itu bukan terbaik

Biar ku jalan dulu
Puas ku tunggu puas ku tunggu
Biar ku jalan dulu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku bukan hal aku itu bukan hal aku

Biar ku jalan dulu
Puas aku tunggu puas aku tunggu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku bukan hal aku

Ingat, masa engkau yang susah
Ingat, ku tak setuju buta-buta
Ingat, ku telah beri yang terbaik
Kalau itu juga bukan terbaik

Biar ku jalan dulu
Puas ku tunggu puas ku tunggu
Biar ku jalan dulu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku bukan hal aku itu bukan hal aku

Biar ku jalan dulu
Puas aku tunggu puas aku tunggu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku bukan hal aku

Setuju ke tak setuju tak kisah
Kerja keras akhirnya bebas gempak
Hidup ini terlalu pendek
Jadi walaupun air kolam cetek
Tetap semua basah

Lari lari lari macam aaron dalam movie
Macam gods must be crazy
Macam macam boleh jadi
Gua lu, lu gua
Hutan tebal, warna hijau
Kaca mata lawan silau M. Daud Kilau

Biar ku jalan dulu
Lu lambat macam mana

Biar ku jalan dulu
Puas aku tunggu puas aku tunggu
Biar ku jalan dulu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku bukan hal aku

Biar ku jalan dulu
Puas aku tunggu puas aku tunggu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku bukan hal aku

Teruskan perjalanan mu
Tiada yang bisa melarang mu
Puas kau tunggu tapi puas diri ku tanpa mu

Biar ku jalan dulu
Puas aku tunggu puas aku tunggu
Biar ku jalan dulu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku bukan hal aku
Itu bukan hal aku


Pelik,Lelaki Ini Berpacaran Dengan Boneka Cantik Kerana Sering Putus Cinta.

  
Pelbagai banyak cara untuk merawat hati yang terluka, namun cara yang dilakukan lelaki yang pelik ini membuat banyak orang geleng-geleng kepala. Bagaimana tidak, merasa letih dengan kisah cinta yang tidak berakhir bahagia, dia memilih berpacaran dengan patung yang cantik.


Sebut saja lelaki ini sebagai Terry, usianya setengah baya dan berasal dari Singapura. Terry adalah salah satu pegawai dengan kedudukan bagus di syarikat besar. Siapa sangka, Terry menyimpan sebuah cerita unik. Setiap kali pulang kerja, ada wanita cantik bernama Babe yang menyambutnya dengan senyum, dan wanita itu ketara boneka.

"Babe sangat nyata bagi saya," kata Terry. "Saya boleh merasakan bahawa dia milikku dan begitu juga sebaliknya."



 Menurut Terry, Babe punya sentuhan yang berbeza dengan wanita-wanita yang dia kenal. Itu wajar saja, sebab Babe diperbuat daripada silikon yang mempunyai kulit halus dan mempunyai wajah cantik, sekaligus tubuh tinggi langsing bagaikan seorang model.

"Saya lelaki single dan mempunyai kisah buruk dalam hubungan cinta bersama wanita. Babe datang dalam keadaan yang tepat," kata  Terry.

Saat ditanya mengapa Terry lebih memilih boneka berbanding wanita, dia mengatakan perkara yang mengejutkan.

"Kerana boneka tidak akan menipu dan mengkhianati saya. Anda boleh menjadi diri sendiri sebab dia akan menerima anda apa adanya," jawab Terry.

Yang cukup mengejutkan, seorang pembuat boneka wanita dewasa bernama Jay Ng mengatakan bahawa permintaan akan boneka buatannya semakin meningkat. Sejak Oktober tahun lalu, sudah ada 20 pelanggan yang menunggu.



Seorang lelaki lain yang mengaku bernama Jeremy (32 tahun) mengatakan bahawa anak patung yang dia beli tidak berbeza dari wanita sebenar.

"Tekstur dan sentuhannya sangat nyata, hampir sama seperti manusia biasa, hanya saja terasa lebih sejuk.

Kembali lagi pada Terry, dia mengatakan tidak menutup kemungkinan untuk berkahwin dengan Babe.

"Sangat mungkin untuk jatuh cinta pada anak patung dan menikahinya. Saya mempunyai hubungan spiritual khusus dengannya (Babe)," kata Terry.

Telemovie Noda Setitik Arak 2

 

JUDUL : NODA SETITIK ARAK 2
TARIKH : 28 Mac 2015 (10.00 malam)
SIARAN : Astro Ria & Maya HD
PENGARAH : Ellie Suriaty Omar
TERBITAN : -
PELAKON : Izara Aishah, Azri Iskandar, Sharifah Shahora dan Khaeryll Benjamin
  
Sinopsis Noda Setitik Arak 2

Mengisahkan tentang hubungan majikan dan pekerja yang sedang bergolak dan segala kejahatan yang bertitik tolak dari arak.

Pelik! Kerana Cemburu Wanita Ini Tampal Tuala Wanita di Kereta Teman Lelakinya.

  
Selepas Grumpy Cat si kucing berwajah masam yang menjadi viral di internet, kini muncul lagi viral baru di Instagram. Tidak hanya bermuka masam, pompous Albert juga mempunyai tatapan mata yang yang sangat garang. Perkara inilah yang membuat wajahnya kelihatan seperti jahat dan kejam.


Sebenarnya Li sudah sempat dihalang oleh sahabatnya Chung Chen. "Dia sangat marah dan saya sudah katakan padanya untuk sabar dulu tunggu penjelasan dari De sebelum 'menyerang' keretanya, apalagi kereta itu adalah kereta sewa," kata Chung. "Tapi Li tidak mahu mendengarkan kerana ia sudah yakin kalau De telah curang, jadi saya biarkan saja ia. Setidaknya dengan melakukan itu, ia akan merasa lebih baik," katanya.

Saat kembali pulang, De terkejut melihat kereta sewanya yang sudah dipenuhi tuala wanita. "Saya tanya Li apa yang telah terjadi dan dia malah marah-marah," kata De. De pun menjelaskan kalau ia pergi kerana sedang mengatur pesta kejutan ulang tahun untuk Li. Ia bahkan sudah memesan tempat di sebuah restoran mewah khusus untuk Li.





Rupanya De saat itu sedang pergi ke rumah seorang rakannya di Dancheng Township, wilayah Zhejiang, China Utara untuk merancang kejutan istimewa di hari ulang tahun Li. Bukannya pergi tempat curang atau tarikh dengan wanita idaman lain. "Akhirnya Li pun mau mempercayai saya dan kami telah meluruskan semua salah faham, hanya saja sepertinya tidak ada yang mahu menyewa kereta ini dalam waktu dekat," papar De.

Menarik Foto Lawak Giler -659

Salam semua pembaca blog gaban comel kali ini admin nak kongsi gambar-gambar yang pelik, aneh dan lucu untuk kita hilangkan tekanan setelah sehari suntuk kita menjalani kehidupan kita .Gambar-gambar ini dikutip di internet, untuk paparan di blog gaban comel ini untuk kita segarkan semula minda kita . Selamat menyaksikan dan selamat berhibur.





Aneh! Penyakit Kulit Misteri Melanda Satu Kampung di China.


 Disekitar 20 kampung di perkampungan Yalong Yao, salah satunya Daerah Autonomi Guangxi dilaporkan telah diserang penyakit aneh. Dimana tumbuhnya lebam dan bisul disekujur tubuh. Para penduduk kampung menduga bahawa penyakit ini berasal dari air yang tercemar atau makanan yang dimakan. Kampung Guangxin memang termasuk  kampung yang mempunyai masalah untuk mendapatkan air bersih.

Air bersih seringkali dikumpulkan ketika hujan dan untuk kemudian dicampur dengan air tangki yang berasal dari kerajaan yang juga berasal dari air hujan. Tangki air yang dibina oleh kerajaan dibina terbuka di atas bukit dan dialirkan ke kampung. Tangki tersebut tidak dibersihkan sepanjang tahun hingga berlumut.Penduduk 
kampung juga mengambil jagung, ubi keladi, dan ubi keledek. Sampel untuk kajian diambil dari tumbuhan tersebut beserta tanah tempat bertani.

Para pakar mendiagnosis penyakit ini termasuk dalam penyakit Kaschin-Beck mengingat lebam dan bisul hampir seluruhnya terdapat pada kaki, leher, dan bahu. Penyakit ini tergolong gangguan sendi iaitu mempu membuat sendi menjadi kaku sehingga menimbulkan cacat. Penyakit ini disebabkan kerana kekurangan selenium. Namun untuk peyelidikan di daerah Guangxi masih perlu penelitian yang mendalam untuk memastikan hal tersebut.




Sementara ini kajian menunjukkan bahawa penyakit ini dialami oleh sebahagian besar lelaki. Beberapa diantaranya sudah tidak mampu berjalan atau bertani lagi. Penduduk yang pergi berubat ke hospital memang mengalami kesembuhan, namun hal itu hanya bersifat sementara. Penyakit tersebut akan kembali muncul selepas beberapa tempoh.

Institusi yang melakukan kajian sampai saat ini mengatakan bahawa hasil dari sampel masih belum keluar. Para penyelidik mengatakan bahawa hasil sampel hanya boleh digunakan sebagai bahan rujukan sahaja. Perlu kajian yang lebih lanjut untuk mendiagnosis jenis penyakit sama ada ketulan tersebut.

Aneh! Wanita Ini Nekad Bedah Hidung Kerana Terlalu Besar.


 Mendengar nasihat orang lain sangat bermanfaat untuk membuat diri kita menjadi lebih baik. Tapi jika kita terlalu peduli dengan pendapat mereka, biasanya kita akan sering merasa gelisah. Jadi lebih baik kita memilih komen mana yang boleh kita ambil dan mana yang tidak.

Seorang wanita bernama Kelly Smith melakukan pembedahan plastik pada hidungnya selepas seorang lelaki asing mengatakan bahawa hidungnya besar. Lelaki yang duduk di depannya di dalam kereta itu berkata "Wow, kamu cantik sekali, kecuali hidung kamu, besar sekali!"



Setelah mendengar komen tersebut, ia memutuskan untuk melakukan pembedahan plastik pada hidungnya. Selama ini, ia memang merasa sangat rendah diri dengan keadaan yang ia miliki. Ia sering kali merasa tidak percaya diri dengan salah satu ciri wajahnya tersebut. Sebelum keluar rumah, ia selalu berusaha untuk menutup hidungnya dengan berbagai macam cara, mulai dari mengatur susunan rambut hingga makeup yang ia gunakan.

Kerana organ yang ingin ia tutupi berada di kawasan pusat wajah, sangat sukar baginya untuk menyiasat prestasi. Alhasil, ia selalu keluar rumah dalam keadaan rendah diri dan tidak percaya diri. Sampai pada akhirnya, seseorang yang berani mengkritiknya di depan umum membuatnya membulatkan tekad untuk melakukan
pembedahan plastik.



Menurut percakapannya, ia mengambil keputusan tersebut tidak semata-mata kerana komen orang asing yang ia temui di kereta, kerana perkara tersebut sangatlah tidak masuk akal. Hal yang paling mempengaruhi keputusannya adalah rasa malu yang selama ini menghantui. Selain itu, ia merasa bahawa selama ini ia jarang melakukan perkara yang mementingkan diri sendiri. Kini, untuk sekali saja, ia ingin melakukan sesuatu untuk dirinya.

Menurut penuturannya, orang-orang terdekatnya, terutama sang kekasih, menyokong keputusan Kelly dalam hal ini. Sebenarnya si kekasih sudah mengatakan padanya bahawa ia mencintai Kelly apa adanya. Tapi jika
pembedahan plastik tenryata boleh membuat Kelly lebih bahagia, ia akan sentiasa menyokong pujaan hatinya tersebut.

Menakjubkan! Kapal Persiaran Mewah Melintasi Lebuhraya.



Gambar di atas adalah sebuah kapal layar Symphony buatan Feadship. Symphony adalah Kapal persiaran yang terbesar yang pernah dibina oleh Feadship, berukuran panjang 101,5 meter.

Foto itu ditemui oleh Feadship Fanclub, memperlihatkan Sypmphony, melewati saluran air Gouwe di Gouda, Belanda. Kapal layar itu dalam perjalanan dari Kaag tokeRotterdam. Di bawah saluran air adalah sebuah jalan raya A12 (Hague ke Arnhem).

Najwa Latif - Satu Hari Nanti


Lagu single terbaru Najwa Latif berjudul 'Satu Hari Nanti'. Lagu ini ciptaan sepenuhnya Alyph Sleeq. Edaran Nartvnetwork. Jom dengarkan. 

Najwa Latif Media Social
Facebook : http://www.facebook.com/OfficialNajwa
Twitter : http://www.twitter.com/NjwaLatif
Youtube : http://www.youtube.com/najwa595
Instagram : https://instagram.com/njwalatif

Official Lyric Video


LIRIK LAGU SATU HARI NANTI - NAJWA LATIF

Aku inginkan hidup senang
Aku inginkan hati tenang
Setiap doa ku untuk ku
Setiap doa ku untuk mu

Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa
Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa

Tadi pagi ku patah hati
Dia tak mungkin kan kembali
Kau tak perlu faham apa yang ku rasa
Tak perlu bersedih jangan membuang masa

Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa
Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa

Satu hari nanti
Aku kan bebas
Ay ya ya ya
Dan pada oh hari itu
Dengar aku nyanyikan
Ay ya ya ya

Ada orang yang gilakan harta
Ada yang hidup mewah tanpanya
Jika tak guna apa yang disediakan
Seandainya gagal jangan beri alasan

Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa
Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa

Satu hari nanti
Aku kan bebas
Ay ya ya ya
Dan pada oh hari itu
Dengar aku nyanyikan
Ay ya ya ya
*Ulang 2x

Siapa yang halau
Dan siapa yang menunggu
Aku tak perlu kau ikut
Hantar aku ke hujung
Lambai selagi ku wujud
Senyum selagi ku berdiri
Senyum selagi ku berjanji
Yeah yeah..

Satu hari nanti
Aku kan bebas
Ay ya ya ya
Dan pada oh hari itu
Dengar aku nyanyikan
Ay ya ya ya
*Ulang 2x

Menarik Foto Lawak Giler -658

Salam semua pembaca blog gaban comel kali ini admin nak kongsi gambar-gambar yang pelik, aneh dan lucu untuk kita hilangkan tekanan setelah sehari suntuk kita menjalani kehidupan kita .Gambar-gambar ini dikutip di internet, untuk paparan di blog gaban comel ini untuk kita segarkan semula minda kita . Selamat menyaksikan dan selamat berhibur.





Aneh! Sotong Kurita Yang Sudah Mati Hidup Kembali Setelah Disiram Kicap.(video)


Apa yangkorang rasakan ketika ikan yang akan korang makan ternyata hidup kembali? Tentu sangat terkejut kan?. Mungkin itulah yang korang akan alami ketika menempah menu sotong yang dihidangkan dengan kicap ini.

Ketika sotong yang sudah dewasa ini disiram kicap, rungut-tentakelnya tiba-tiba bergerak. Perkara ini membuatnya seolah hidup kembali, padahal tentu saja ia sudah dalam keadaan mati. Kira-kira apa  yang terjadi?

 

 
 
Menurut sumber, perkara ini ternyata disebabkan oleh kandungan garam yang terdapat di dalam kicap. Nah, cecair garam ini mempunyai keupayaan untuk merangsang otot-otot pada tentakel sotong, sehingga ia dapat bergerak. Diketahui juga bahawa ternyata garam berfungsi sebagai pengganti otak sotong,sehingga boleh mengawal gerak tubuhnya.

Fenomena yang berlaku selama ini, jika kita melihat ikan yang sudah dihidangkan di meja makan ternyata masih hidup, kita akan merasa terkejut, takut atau jijik. Tapi menu dengan sotong yang boleh 'hidup semula' ini justru sangat unik dan menarik.

16 Foto Mengambarkan Kemiskinan Rakyat Filipina .


Kemiskinan sepertinya merupakan masalah pelik yang dihadapi oleh semua negara maju. Salah satu kawasan di dunia ini yang masih didominasi oleh negara yang sedang berkembang adalah kawasan Asia Pasifik.


Predikat sebagai negara yang masih berkembang adalah Filipina. Berdasarkan data yang dilaporkan oleh Dinas Sosial Filipina, menyebutkan bahawa pendudk yang hidup dibawah garis kemiskinan 40%. Untuk wilayah Ibu Kota Filipina, iaitu Manila saja, jumlah penduduk miskin mencapai 12 juta orang.



Sungguh merupakan pemandangan yang sangat ironis, di sebalik bangunan tinggi, infrastruktur yang lengkap, gemerlap lampu pada malam hari di Bandar Manila, masih banyak nyawa rakyat Filipina yang tidak terurus.


 Kerajaan Filipina sepertinya berusaha untuk tidak tahu menahu mengenai apa yang dialami oleh rakyatnya. Bayangkan saja, penduduk miskin yang ada didepan Bangunan Kerajaan sahaja tidak terurus, apalagi penduduk miskin yang letaknya jauh dari kelopak mata.


Kerana kehidupan harus tetap diteruskan, penduduk miskin yang hidup ditengah-tengah hiruk pikuk kemewahan Bandar Manila berupaya untuk membuat tempat hanya sekadar untuk berteduh dari panasnya cahaya matahari, dan dinginnya malam. 

Tempat yang dijadikan sebagai penempatan tersebut adalah kawasan perkuburan umum. Sehingga, jangan hairan apabila berkunjung ke Manila, banyak tanah perkuburan umum yang dihias sedemikian rupa untuk menjadi penempatan bagi  penduduk miskin. Semoga kerajaan Filipina, membuka mata hatinya, dan peka terhadap masalah yang sebenarnya terjadi.














Menarik Foto Lawak Giler -657

Salam semua pembaca blog gaban comel kali ini admin nak kongsi gambar-gambar yang pelik, aneh dan lucu untuk kita hilangkan tekanan setelah sehari suntuk kita menjalani kehidupan kita .Gambar-gambar ini dikutip di internet, untuk paparan di blog gaban comel ini untuk kita segarkan semula minda kita . Selamat menyaksikan dan selamat berhibur.





Pelik! Wanita Ini Menyamar Jadi Lelaki Selama 43 Tahun.


Pernahkah anda membayangkan seorang wanita yang menyamar menjadi lelaki selama berpuluh-puluh tahun? Wanita yang berasal dari Mesir bernama Sisa Abu Daooh tersebut diketahui menyamar menjadi lelaki untuk boleh bekerja dan terus mencari nafkah untuk keluarganya.

Rupanya Sisa telah kehilangan suaminya sejak berusia 21 tahun. Ketika itu, ia masih hamil. Ketika melahirkan anak perempuannya, wanita berusia 64 tahun tersebut tidak mempunyai cukup wang untuk membiayai keperluan anaknya.

Pada masa itulah ia bertekad untuk bekerja. Namun, kerana budaya tempatan tidak membenarkan perempuan untuk bekerja, maka Sisa tidak mempunyai pilihan selain menyamar menjadi seorang lelaki.

"Saya lebih memilih menyamar jadi lelaki, bekerja keras sebagai buruh atau mana-mana daripada harus mengemis di jalanan. Saya perlu melakukan ini untuk masa depan anak saya," tegasnya. "Untuk melindungi diri dari para lelaki dan budaya tempatan yang berlaku, saya memutuskan untuk menjadi seorang lelaki."

Sisa harus menyamar menjadi seorang lelaki selama 43 tahun. Dalam penyamarannya, ia kelihatan memakai gamis panjang lengkap dengan serban putihnya. Kadang-kadang, Sisa bekerja sebagai buruh atau juga tukang kasut.



Walaupun kini pelbagai media telah membongkar penyamarannya, namun Sisa tetap meneruskan pekerjaannya sebagai tukang kasut. Ia justru berterima kasih kepada media yang menyorotinya. Kerana saat ini, Sisa justru mendapatkan penghargaan sebagai 'Wanita Pencari Nafkah' dari Social Solidarity Directorate of Luxor.
 

Inilah Kucing Berwajah Garang dan Kejam Menjadi Viral di Instagram.


Selepas Grumpy Cat si kucing berwajah masam yang menjadi idola di internet, kini muncul lagi idola baru di Instagram. Tidak hanya bermuka masam, pompous Albert juga mempunyai tatapan mata yang yang sangat garang. Hal inilah yang membuat wajahnya kelihatan seperti jahat dan kejam.

Nama pompous Albert sendiri diilhamkan daripada nama Albert Einstein. Kucing yang berasal dari bangsa kucing  Selkirk Rex ini mempunyai bulu yang lembut dan kelihatan kerinting.

Apabila pompous disamakan dengan manusia, maka seolah-olah ia mengidap sindrom Bitchy Resting Face. Sindrom tersebut membuat wajah orang kelihatan selalu kesal atau menjengkelkan. Walaupun kucing ini mempunyai wajah menakutkan, namun pompous selalu menjadi kesayangan para pengguna Instagram.




Hingga ketika  ini, ia telah mempunyai 24 ribu pengikut di Instagram kerana ekspresi wajahnya yang unik. Banyak pencinta kucing yang justru menganggap wajah jahat dan mata garang pompous sebagai sebahagian daripada ekspresi lucu dan comel.





Blog Archive