Ntah le....

belasah jelah.......

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara nampak
Esok jangan rindu-rinduan

Peguam dan saksi

Di dalam sebuah sebuah mahkamah yang sedang membicarakan kes pembunuhan. Seorang peguam sedang menyoal seorang saksi penting.

Peguam : Awak kenal ini? (sambil menunjukkan gambar mangsa pembunuhan)

Saksi : Kenal tuan.

Peguam : Boleh awak beritahu kepada kami?

Saksi : Itu gambar, tuan.

Peguam : Bukan, maksud saya orang dalam gambar ni.

Saksi : Oh, itu gambar seorang perempuan, tuan.

Peguam : (mula tension) Yang aku nak tau nama dia lah bukannyer lelaki ke perempuan!

Saksi : Nama dia Saodah bte Sameon, tuan.

Peguam : Bila kali terakhir awak melihatnya? (meletakkan semula gambar itu di mejanya)

Saksi : Baru kejap tadi tuan.

Peguam : Hahhh!!? Bagaimana awak boleh lihatnya kejap tadi?

Saksi : Sebab tadi tuan tunjukkan gambar tu pada saya.

Peguam : Bukanlah, maksud saya sebelum saya menunjukkan gambar tu.

Saksi : Tak pernah tuan. Saya tak pernah lihat gambar tu sebelum ni.

Peguam : Aku bukan bercakap pasal gambar nieee!!! Aku bercakap pasal mangsa!!! (sambil menghentamkan pennya pada gambar tersebut)

Saksi : Oh! Kali terakhir saya nampak ialah ketika mangsa ditikam, tuan.

Peguam : Boleh kamu tunjukkan siapakah yang menikamnya yang berada dalam mahkamah ini. Adakah lelaki yang berada di kandang tertuduh itu? (sambil mengusap dadanya kerana terlalu bengang)

Saksi : Bukan. (tangannya kemudian ditunjukkan pada peguam tersebut)

Peguam : Hahhh!!! Kenapa awak tunjuk pada saya!!?

Saksi : Baru kejap tadi saya nampak tuan tikam gambar tu dengan pen tuan.

Peguam : ARGHHHHH!!! APA YANG KAU MEREPEK NI SYAITANNN!!! AKU BUKAN CAKAP PASAL GAMBAR TU!!! AKU CAKAP PASAL MANGSA YANG AKU BUNUH TU LAHHHHH!!!!!

Sindrom carpal tunnel

sudah beberapa hari pergelangan tangan kanan aku sakit. sakit sangat. sampai terpaksa telan pain killer.

hari ini Alhamdulillah sakitnya dah beransur baik.

bila aku google rupa-rupanya kesakitan di pergelangan tangan itu ada kemungkinan simpton sindrom carpal tunnel. inginkan kepastian terpaksalah berjumpa dengan doktorlah kan.

apa benda carpal tunnel ni?

Sindrom carpal tunnel terjadi apabila saraf pada pergelangan tangan tersepit.Ini disebabkan oleh terowong yang berada di bahagian tapak tangan sendi pergelangan tangan menjadi semakin sempit.

terowong ini memberi laluan dan perlindungan kepada saraf median ke bahagian tangan dan sembilan tendon lain yang menggerakkan bahagian tangan. tekanan pada saraf ini akan menyebabkannya tidak berfungsi dengan normal serta menimbulkan rasa sakit dan kebas, seterusnya melemahkan bahagian tangan

sindrom ni berkait rapat juga dengan penggunaan komputer. yela, kerja aku hari-hari mengadap pc dan tangan tu terpaksalah tekan-tekan keyboard, picit-pcit mouse ye tak.

yang agak menakutkan juga bila sindrom ni dah teruk dan berlarutan terpaksalah kena operate huhuhuuu

Please take good care of your wrist while using the keyboard and mouse of your computer. Long term repetitive action stress can lead to Carpal Tunnel. You could end up going under a surgery that looks like this:




sebagai langkah pencegahan. amalkan teknik yang betul semasa memegang mouse dan keyboard itu



mencegah lebih baik dari mengubati. ok

Wordless wednesday #10

Hari ini 18 april
bufday aku yang ke 18 hihihihahaha (percayalah tapi tak percaya lagi baik)

dan

hari ini juga
hari lahir kepada Nuatt a.k.a Nurul Atiqah

"hepi bufday Tiqah"
semoga dikurniakan kesihatan yg baik, dimurahkan
rezeki serta berjaya menggapai apa yang dicita-citakan

.................................

Peminat keluar modal hasilkan edisi terhad MP3 lagu Search

Adimus Putra Datuk Mustafa iaitu pemilik Hooray Marketing Sdn Bhd menghasilkan MP3 yang mengandungi 101 lagu kumpulan Search, iaitu daripada album pertama, Cinta Buatan Malaysia, sehinggalah Gothic Malam Edan.

Mp3 ini cukup eksklusif kerana hanya khusus untuk 5000 peminat sahaja kerana ia adalah edisi terhad

Pada sidang media selepas majlis pelancaran yang diadakan di sebuah kelab di G Tower, Kuala Lumpur semalam, vokalis kumpulan itu, Suhaimi Abdul Rahman atau Amy memberitahu, projek ini bukanlah yang pertama kerana mereka merancang untuk mengeluarkan pelbagai produk yang nilainya mencecah ribuan ringgit

“Selepas ini kami mempunyai perancangan untuk menghasilkan produk premium yang harganya mencecah ribuan ringgit. Kami yakin produk itu mampu dimiliki kerana peminat Search ketika ini sudah berkemampuan dan kebanyakan mereka berjawatan tinggi,” ujarnya yang enggan mendedahkan bentuk produk mahal itu.

Mengulas penghargaan diberikan itu, Amy melahirkan rasa syukur kerana Search masih mempunyai nilai dan berharga di mata peminat walaupun selepas tiga dekad berada dalam industri, serta terpaksa berdepan dengan saingan ramai bakat baru.

Selain mengandungi lagu popular mereka, gajet yang hanya boleh didapati menerusi laman web http://fenomenasearch.com ini juga menampilkan lagu lama yang dinyanyikan semula oleh Amy dengan caranya tersendiri berjudul Kejoraku Bersatu.

Berita menggembirakan yang turut disampaikan mereka dalam sidang media itu ialah Search juga dalam perancangan mengadakan konsert jelajah Fenomena di Indonesia.

“Kertas kerja semuanya sudah diserahkan dan kami kini menunggu maklum balas daripada penganjur di sana,” kata lelaki berusia 53 tahun ini.

Blog Archive